بلاگ

تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه (315 کلمه)

ونیر و لومینیرز

ونیر و لومینیرز

هنگامی که برای ونیر کردن دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، گزینه‌های مختلفی به شما پیشنهاد می‌کند. یکی از این گزینه ‌ها ونیر بدون نیاز به آماده سازی و تراشیدن دندان است. یکی از معروف‌ترین برندهای آن لومینیرز می‌باشد.
ونیر بدون نیاز به تراشیدن دندان پوسته بسیار نازکی است که به علت ضخامت بسیار کم آن نیازی به تراشیدن دندان و برداشتن بخشی از مینا وجود ندارد. به همین علت به این ونیر ها، ونیر بدون آماده سازی گفته می‌شود.
لومینیرز بدون نیاز به تراش در دندان و تزریق بی‌حسی
به علت تهاجمی بودن ونیر و تراشیدن بخشی از ساختار مینای دندان و همچنین نیاز به تزریق بی‌حسی، بسیاری از بیماران تمایلی به ونیر کردن دندان نداشتند. به همین علت ایده ونیر بدون نیاز به آماده سازی مطرح شد. این ونیر ضخامت بسیار کمی دارد به همین علت برای چسباندن آن نیازی به برداشتن لایه نازکی از مینا وجود ندارد. با این حال ضخامت آن در حدی است که مقاومت خوبی در مقابل فشار و ضربه دارد.

b2ap3_thumbnail_IMG_7948 ونیر و لومینیرز

تفاوت ونیر معمولی با لومینیرز
حداقل ضخامت ونیر پورسلین معمولی نیم میلی‌متر می‌باشد. اضافه کردن یک پوسته نیم میلیمتری به دندان به این معنی است که باید به همین مقدار از قطر دندان کاسته شود.
جنس ونیر معمولی و لومینیرز مشابه بوده و از پورسلین ساخته می‌شود. سرامیک مورد استفاده برای لومینیرز، مقاومت بالایی دارد تا بتواند علی‌رغم نازک بودن فشارهای زیاد فک را تحمل نماید.
مزایای لومینیرز
- غیر تهاجمی و محافظه کارانه به علت عدم نیاز به تراشیدن دندان
- راحتی بیشتر برای بیمار
- عدم ایجاد حساسیت دندان
- عدم نیاز به تزریق بی‌حسی
- اتصال محکم و پیوند قوی بین ونیر و دندان و در نتیجه افزایش طول عمر و دوام
- عدم نیاز به ونیر موقتی (در مورد ونیر معمولی در زمانی که ونیر در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می‌شود و معمولاً دو هفته طول می‌کشد، باید ونیر موقتی بر روی دندان قرار بگیرد)

https://www.animated-teeth.com/porcelain-veneers-thin/a1-lumineers-veneers.htm

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ونیر و لومینیرز
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر