بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (507 کلمه)

اصلاح اوپن بایت با اینویزالاین (ارتودنسی متحرک شفاف)

2
اوپن بایت به وضعیتی گفته می‌شود که در آن هنگام بسته ‌بودن فکها، دندانهای جلویی بالایی و پایینی به هم نمی‌رسند. برای درمان اوپن بایت از روش‌هایی مانند براکت ثابت، هدگیر یا بایت بلاک می‌توان استفاده کرد اما امروزه روش جدید دیگری نیز برای این منظور وجود دارد: اینویزالاین.

اوپن بایت چه مشکلی ایجاد می‌کند؟
در صورتی که هنگام بسته ‌بودن دهان، دندان‌های بالایی و پایینی با هم تماس نداشته باشند و بر روی یکدیگر قرار نگیرند، مشکلات متعددی ایجاد می‌شود. اوپن بایت ممکن است به واسطه مشکل اسکلتی و یا دندانی ایجاد شده باشد. در موارد خفیف اوپن بایت ممکن است نیاز به ایجاد تغییر نباشد اما در موارد شدیدتر حتماً باید این وضعیت درمان شود. اوپن بایت شدید باعث کاهش اعتماد به نفس بیمار شده و حتی ممکن است منجر به انزوای اجتماعی او شود. اوپن بایت می‌تواند مشکلات دندانی زیادی ایجاد نماید از جمله ساییدگی زود هنگام دندان‌ها، پوسیدگی دندان، عفونت لثه، مشکلات گفتاری و تلفظی، رشد نامتوازن فک و مشکلاتی در جویدن غذا. همچنین در صورتی که این وضعیت حل نشود مفصل فک را تحت تأثیر قرار داده و باعث درد فک و سردردهای صبحگاهی می‌شود.

آیا می‌توان با اینویزالاین، اوپن بایت را درمان کرد؟

اینویزالاین برای درمان برخی از موارد اوپن بایت مناسب است. از آن‌جایی ‌که درمان اوپن بایت یکی از دشوارترین مشکلات مال اکلوژن است نتایج آن در هر فرد به فرد دیگر تا حد قابل توجهی تفاوت می‌کند. برای این که بدانید آیا می‌توانید با اینویزالاین، مشکل اوپن بایت خود را حل کنید باید به ارتودنتیست مراجعه کنید. اینویزالاین برای بستن اوپن بایت در بسیاری از بیماران به شکل مؤثری عمل کرده است. 

اصلاح اوپن بایت با اینویزالاین چگونه است؟
درمان اینویزالاین با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها صورت می‌گیرد. با استفاده از دوربین دیجیتالی مخصوص، عکس سه بعدی از دهان گرفته می‌شود و برنامه ‌ریزی درمانی به دقت انجام شود. بر این اساس، مجموعه الاینر پلاستیکی شفاف برای بیمار طراحی و ساخته می‌شود. الاینر حداقل باید 18 ساعت در روز استفاده شود.
الاینر دندان‌ها را با ملایمت حرکت داده و به مرور زمان به موقعیت مطلوب می‌رساند. در موارد شدید اوپن بایت، از حلقه کشی بین دو فک ، همراه با الاینر استفاده می‌شود. پیشرفت درمان مرتباً باید تحت نظر قرار داشته باشد. هر دو هفته یکبار الاینر قبلی با الاینر جدید جایگزین می‌شود تا درمان پیش برود.

فواید استفاده از اینویزالاین برای اصلاح اوپن بایت چیست ؟
از آنجایی ‌که اینویزالاین روشی جدید محسوب می‌شود از تکنولوژی‌های جدید در آن استفاده می‌شود و مزیت‌های زیادی در مقایسه با براکت دارد.
• اینویزالاین شفاف بوده و در طی دوران درمان، نگرانی از بابت ظاهر دندان‌ها و لبخند ندارید.
• الاینر بسیار راحت و بی ‌دردسر بوده و استفاده از آن آسان است.
• به دندانها چسبانده نمی شود بنابراین می توانید به راحتی آن را در بیاورید و دوباره در دهان بگذارید. این باعث می شود تمیز کردن دندانها نیز آسانتر باشد در حالی که با وسیله ثابت ارتودنسی تمیز کردن دندانها سخت است.
• هیچ محدودیت غذایی ایجاد نمی شود.
• طول دوره درمان حدود 12 ماه است.

https://www.watertowerdentalcare.com/blog/teeth-technology/fixing-open-bite-invisalign/ 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger اصلاح اوپن بایت با اینویزالاین (ارتودنسی متحرک شفاف)
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر