بلاگ

تخمین زمان مطالعه 1 دقیقه (260 کلمه)

کشیدن دندان نامرتب و کاشت دندان

کشیدن دندان نامرتب و کاشت دندان

برخی از همکاران دندانپزشک برای رفع نامرتبی دندانها به بیمار پیشنهاد غیر منطقی، غیر علمی و دور از وجدان حرفه ای می نمایند: "این دندون نامرتبتو بکش، بعدش یه دندون ردیف و سفید جاش می کاریم برات."

بهترین دندان مصنوعی و کاشتنی (ایمپلنت) نمی تواند به خوبی نامرتب ترین دندان طبیعی کار کند. یعنی چی؟! یعنی اگر شما یک دندان نامرتب داشته باشید سالهای سال می توانید از آن دندان در جویدن استفاده کنید ولی اگر بهترین دندان کاشتنی را هم بگذارید نمی تواند بیش از چند سال در دهان شما دوام بیاورد و ممکن است با ناراحتی های لثه و پوسیدگی دندانهای مجاور همراه شود.

پس بهترین کار برای ردیف کردن دندانها، درمان ارتدنسی می باشد. اگر از لحاظ مالی توان درمان ارتودنسی را ندارید اولا به ما مراجعه کنید تا با تخفیفات ویژه در خدمت باشیم. اگر ارتودنسی نخواستید فکر دندان کشیدن و کاشتن را از سر بیرون کنید تا در آینده با بهبود وضعیت مالی اقدام به ارتودنسی نمایید.

 

از چه خمیر دندانی استفاده کنم تا دندانهایم سفید شوند؟

خمیر دندانهایی که روی آنها "سفید کننده" یا “whitening” نوشته شده حاوی مواد ساینده ای هستند که موجب سفیدی ومقت دندانها می شوند ولی خش بر روی مینای دندان ایجاد می کنند که به سرعت و مجدد تغییر رنگ می دهند. استفاده ی مکرر از ین خمیر دندانها موجب آسیب به مینای دندانها می شود.

برای سفید کردن دندانها بهتر است از متخصص ترمیمی مشورت بگیرید.

یک نکته: اگر قصد دارید با ارتدنسی دندانهایتان را مرتب کنید باید سفید کردن دندانها به پس از ارتودنسی موکول شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات 2

دکتر مرتضی عشاق در روز جمعه, 05 مهر 1398 23:40

سپاس امیر عباس جان

سپاس امیر عباس جان
مهمان - امیر عباس در روز پنج شنبه, 05 بهمن 1396 22:39

درود بر شما .سپاس آقای دکتر .

درود بر شما .سپاس آقای دکتر .
default_blogger کشیدن دندان نامرتب و کاشت دندان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر