در ارتودنسی چه کارهایی انجام می شود؟

- مشاوره: در جلسه مشاوره با ارتودنتیست در مورد خواسته ها و نیازهای خود و روشهای درمانی صحبت می کنید.
- عکس سفالومتری: عکس پرتوی ایکس سفالومتری تصاویری هستند که به ارتودنتیست امکان می دهند بتواند ارتباط بین همراستایی فک و دندانها را مشاهده کند.
- عکس پانورامیک: در عکسهای پرتوی ایکس پانورامیک از دستگاه با تکنولوژی بالا استفاده می شود. این دستگاه سر شما را احاطه می کند تا تصاویری با جزئیات کامل از فک و دندانهای شما تهیه کند. این تصاویر به ارتودنتیست امکان می دهد بهترین تشخیص را داشته و بهترین گزینه را برای درمان شما توصیه کند.
- عکسهای رنگی ارتودنسی (فتوگرافی): عکسهای ارتودنسی شامل عکسهای خارج دهانی از دندانها و نیمرخ و همچنین عکسهای داخل دهانی است که از دندانها گرفته می شود.

- قالب گیری: برای قالب گیری از دندانها تری روی دندانهای بالا و پایین قرار داده می شود تا قالب دندانها روی ماده خمیر مانند قرار بگیرد و شکل و موقعیت دقیق آنها مشخص شود. قالبگیری در برخی از بیماران لازم است.
- بند یا کمربند: بند یک حلقه فلزی نازکی از جنس استیل است که دور دندان (معمولا دندانهای آسیا) می افتد تا ضمایم ارتودنسی را نگه دارد. معمولا ضمایم ارتودنسی در کارخانه به بند جوش خورده یا لحیم شده اند. سپس بند به دقت با کانتورهای دندان مطابقت داده می شود و سپس در جای خود چسبانده می شود.
- باندینگ: باندینگ فرایندی است که در آن براکت به سطح دندانها چسبانده می شود.
- تنظیمات ارتودنسی: تنظیمات ارتودنسی به تنظیماتی گفته می شود که در جلسات چکاپ با فواصل زمانی مشخص، در مورد سیم یا الاستیک انجام می شود.
- جدا کردن: در جدا کردن یا دِباندینگ بر خلاف مرحله باندینگ، براکتها از سطح دندانها کنده می شوند.
لازم به ذکر است که در هیچ کدام از این مراحل نیازی به تزریق، آمپول و بی حسی نیست.
http://www.benkoortho.com/glossary/orthodonticprocedures.aspx